31.10.24 

ImageНаціональне бюро розслідувань на транспорті оприлюднило Інформаційний Бюлетень щодо стану безпеки польотів цивільних ПС України у серпні 2024 року.

За інформацією, що надійшла до НБРТ у вересні 2024 року при експлуатації комерційних цивільних повітряних суден (ПС) України та під час експлуатації ПС авіації загального призначення, що внесені до Державного реєстру цивільних ПС сталися 3 інциденти та один серйозний інцидент під час транспортних комерційних перевезень, та один серйозний інцидент та одна аварія з іноземними повітряними судами.

19.09.2024 о 14:05 при виконанні рейсу FEG1529 за маршрутом Хургада (Єгипет) – Гданськ (Польща) на літаку В738 UR-SQO, авіакомпанії "СкайАп", під час набору висоти до ешелону FL360, в Каїрському РПІ, у другого пілота погіршився стан здоров’я. Після оцінки стану здоров’я другого пілота та надання йому першої допомоги стало зрозуміло, що він не зможе виконувати свої обов’язки та продовжувати політ у зв’язку з чим було прийнято рішення про повернення на аеродром вильоту. КПС оголосив сигнал лиха "MAYDAY", повідомив диспетчера РДЦ Каїр про втрату працездатності другого пілота, встановив код відповідача на 7700 та повідомив про необхідність надання невідкладної медичної допомоги в аеропорту Хургада. Під час зниження були виконані вимоги нестандартної процедури – втрата працездатності пілота "Non-Normal Procedure Pilot Incapacitation" та у зв’язку з терміновістю КПС прийняв рішення про виконання посадки із перевантаженням. Через 1 годину 02 хвилини після зльоту, виконана благополучна посадка на аеродромі Хургада, де медичні служби аеропорту надали першу медичну допомогу другому пілоту на борту літака. В подальшому другого пілота було доставлено до лікарні.

На момент публікації бюлетеню Єгипетський Директорат з розслідування авіаційних подій проводить заходи зі збору додаткової інформації та прийняття рішення щодо розслідування.

02.09.2024 о 12:15 при виконанні рейсу за маршрутом Кралєво – Белград (Сербія) на вертольоті Robinson R66 UR-FAN, власник ТОВ "КЛАСТ", після посадки на аеродромі призначення, раніше порогу ЗПС 12П, КПС проігнорував вказівку диспетчера звільнити ЗПС по РД5 та почав руління до РД2. В цей час на РД2 знаходилися літаки які очікували руління в бік РД1 та подальшого дозволу на виліт.

Внаслідок швидкої реакції диспетчера та повторної вказівки звільнити ЗПС по РД5, КПС припинив руління до РД2 та в подальшому звільнив ЗПС по РД5.

Розслідування обставин інциденту Уповноважений орган з питань цивільної авіації Сербії запропонував провести Державіаслужбі України.

18.09.2024 о 07:43 при виконанні рейсу UNO506P за маршрутом Рубкона – Джуба (Південний Судан) на літаку Ан-26-100 UR-UZJ, авіакомпанії "Константа", на етапі набору висоти до ешелону FL150, на висоті приблизно 14300 футів та відстані 88 км від аеродрому вильоту, послідовно спрацювали режими TA та RA системи TCAS. Конфліктне ПС виконувало зниження на зустрічному курсі та з’явилось на індикаторі TCAS на відстані 13-16 км. Надана в ефір інформація про рух не призвела до будь-якої реакції з боку конфліктуючого літака. Після отримання інформації TA екіпаж літака Ан-26-100 припинив набір висоти. Після отримання рекомендації RA "DESCENT" екіпаж виконав зниження на 1000 футів з одночасним відворотом праворуч до отримання сигналу про завершення конфлікту "TRAFFIC IS CLEAR". Мінімальний вертикальний інтервал між повітряними суднами склав 1500 футів, а горизонтальний 1500 метрів. Подальший політ пройшов без зауважень. Посадка на аеродромі Джуба виконана благополучно.

125.09.2024 о 08:14 при виконанні рейсу FIA903 за маршрутом Кишинів (Молдова) – Ніцца (Франція) на літаку В739 UR-PSI, авіакомпанії "Роза Вітрів", при виконанні зниження для заходу на посадку, на ешелоні FL110 та курсі 140 екіпаж отримав інформацію від диспетчера про інший літак, що знаходився в наборі висоти "Traffic climbing" та нерозбірливу вказівку, яку екіпаж сприйняв як прискорення набору ешелону FL110 та зберігання цієї висоти.

У зв’язку з тим, що до зайняття ешелону FL110 літаку UR-PSI залишалося близько 700 футів, екіпаж спробував уточнити у диспетчера інформацію щодо необхідності прискорення набору висоти. Крім того, на пілотажному дисплеї (PFD) КПС спостерігав інший літак, який також перебував в наборі висоти. В цей час спрацювало повідомлення "TRAFFIC, TRAFFIC" і КПС почав виконувати дії для зменшення вертикальної швидкості, але літак вже перейшов у режим досягнення висоти "ALT ACQ". Через короткий проміжок часу спрацювала рекомендація TCAS в режимі RA щодо припинення набору висоти "LEVEL OFF, LEVEL OFF". Вертикальний інтервал між літаками склав 1300 футів. Було виконано маневр з доповіддю диспетчеру. Подальший політ пройшов без зауважень. Посадка на аеродромі Ніцца виконана благополучно.

07.09.2024 о 17:30 при виконанні приватного польоту навколо ЗПМ "Клунгуна" (Cloongoonagh Airfield), графство Мейо, Ірландія, на літаку Аеропракт А22L2 EI-HNC, власник та експлуатант приватна особа, під час відходу на друге коло на малій висоті, літак втратив керованість та впав на поле поблизу ЗПС. Внаслідок аварії ПС було суттєво пошкоджено, а пілот літака зазнав незначних тілесних ушкоджень. 

Розслідування аварії проводить Підрозділ з розслідування авіаційних подій Департаменту транспорту Ірландії.

05.09.2024 о 04:03 при виконанні навчально-тренувального польоту на аеродромі Хей (Австралія) на літаку Аеропракт A22LS реєстраційний номер 23-8794 (Автсралія), власник та експлуатант приватна особа, під час виконання посадки, КПС побачив транспортний засіб, що знаходився на ЗПС, внаслідок чого було здійснено відхід на друге коло. В подальшому було виконано благополучну посадку. 2 особи, що перебували на борту літака тілесних ушкоджень не отримали, ПС пошкоджень не отримало.