Цьогоріч у період з 1 квітня по 31 жовтня із туроператором Join UP! Україна відпочили 188 816 українських туристів*. Що цікаво, тенденцією, яка вимальовується на всіх ринках, є подовження сезону у зв’язку зі зміною клімату (тепла погода тримається до кінця жовтня). Українці теж в тренді, цьогоріч активний відпочинок тривав на 7-10 днів довше, ніж зазвичай.
Раннє бронювання стартувало рекордно рано
Період бронювання для більшості турів залишається приблизно однаковим упродовж останніх кількох років — цього сезону подорожі бронювали за 10-23 дні* до початку відпочинку.
"Зі зрозумілих причин поки немає великого попиту на планування турів заздалегідь, попри фінансову вигоду від раннього бронювання. При цьому маємо цікавий парадокс: ми вже в жовтні почали отримувати заявки на бронювання турів на наступне літо, хоча зазвичай раннє бронювання на наступний морський сезон стартує у січні" — коментує Ірина Мосулєзна, керівна директорка Join UP! Україна.
Українці почали вибирати європейські напрямки частіше
У період з 1 квітня по 31 жовтня туроператор Join UP!тм відправив на відпочинок на 5% більше туристів*, ніж за аналогічний період торік. При цьому топ-5 напрямків* залишаються без змін: Єгипет, Туреччина, Греція, Болгарія та Чорногорія.
Водночас спостерігаємо зростання інтересу до європейських курортів: за рік потік туристів з України до Греції зріс на 59%*, до Іспанії — на 10%*, до Кіпру — на 28%* та до Болгарії — на 78%*. Цю тенденцію зумовлюють передусім два фактори: менша кількість росіян серед туристів, ніж на інших звичних напрямках, та простіша логістика — є автобусні тури, а перельоти не довші за кілька годин, що важливо, адже більшість туристів — мами з дітьми, для яких тривала дорога може стати серйозним викликом і стресом.
Ще одним напрямком “без росіян”, на який в цьому сезоні почав зростати попит, став Туніс. Торік ми пропонували вильоти з Румунії та Польщі і отримали незначні результати, а в цьому році запустили рейси з Молдови — найпопулярнішого аеропорту серед українців від початку повномасштабної війни — і отримали набагато кращий результат.
Автобусна програма розширюється
Запуск автобусної програми у 2022 дозволив частково компенсувати закрите небо. Та порівняно з 2022, географія маршрутів і туристичний потік збільшилися. Цьогоріч на додачу до турів із Києва, Одеси, Львова вперше запустити рейси із прифронтових Харкова та Запоріжжя. Якщо у 2023 влітку автобусна програма займала частку 10,6%* від загального обсягу заявок, то в цьому році це 11,4%*.
Найбільшим попитом користуються автобусні тури до Болгарії (найближча до України морська країна) — їхати недалеко, що вкрай важливо в разі подорожі з дітьми, а ціни найбільш доступні серед наявних, що теж є важливим критерієм на тлі загального зниження платоспроможності людей.
Крім того, в цьому році ми не тільки оновили автобусний парк, але й додали максимум зручностей, щоб дорога проходила непомітно. Серед покращень — зручніші крісла та сидіння з кріпленнями для дитячих крісел, Wi-Fi, USB, можливість придбати харчування та питну воду, промокоди на безкоштовний перегляд контенту, можливість забронювати місце тощо.
Як змінилась вартість турів
У 2024 році середній чек на відпочинок для українців виріс у гривневому еквіваленті, хоча ціна у валюті за деякими напрямками зменшилася*. Середній чек у євро по роках в цьому році був на рівні 2022 року*. Це на 33% більше*, ніж середній чек у 2021, і на 8% менше*, ніж у 2023.
У гривні середня ціна на автобусний тур для двох дорослих та однієї дитини на 7 ночей коштувала 47 212 грн* — торік вартість аналогічної подорожі стартувала від 42 080 грн*. Найдоступніша середня ціна на авіатури за інших аналогічних умов (7 ночей, двоє дорослих і дитина) склала 73 128 грн проти 68 360 грн* минулого року.
Здорожчання турів відбувається переважно через ускладнену логістику та зростання цін на пальне. Також впливають коливання курсів валют. Проте українці продовжують подорожувати навіть у найскладніших обставинах. Щоб зберігати сили довгостроково, нам необхідне перезавантаження і відпочинок, а мандрівки — одна з кращих можливостей побути в безпеці й отримати нові враження.
*Дані наведені на основі внутрішньої статистики туроператора Join UP!, якщо не вказано інше джерело.