19.11.24 

Які зміни в законодавстві ЄС впливають на логістику вантажів з Китаю в Україну

Image

Логістика вантажів з Китаю в Україну через Європейський Союз є поширеним маршрутом для багатьох компаній. Однак законодавчі зміни в ЄС можуть суттєво вплинути на процес транспортування, змінюючи умови митного оформлення, екологічні стандарти, безпекові вимоги та інші регуляції. Останніми роками в Європі прийнято кілька важливих нормативних актів, які мають вплив на логістичні операції. У цій статті розглянемо, як зміни в законодавстві ЄС впливають на доставку вантажів з Китаю https://utec.ua/directions/kitai в Україну, і що потрібно знати бізнесу для успішного транспортування товарів.

Введення системи ICS2 (Import Control System 2)

Однією з найважливіших змін у законодавстві ЄС, яка вже почала впливати на міжнародні вантажоперевезення, є впровадження нової митної системи ICS2 (Import Control System 2). Ця система стосується всіх вантажів, які ввозяться або проходять транзитом через країни Європейського Союзу.

Основні аспекти ICS2:

  • Попереднє митне декларування. Тепер вантажі, які прямують до ЄС, мають бути попередньо задекларовані перед їх відправкою. Це дозволяє митним органам ЄС перевірити безпекові ризики ще до того, як вантаж прибуде на територію Союзу.
  • Посилений контроль безпеки. Нова система спрямована на підвищення безпеки міжнародних перевезень, зокрема для боротьби з тероризмом та нелегальними товарами.
  • ICS2 впроваджується поетапно: перший етап торкнувся авіаперевезень, другий етап — морського та залізничного транспорту, а третій охопить усі види перевезень до 2024 року.

Ці зміни означають, що компанії, які перевозять вантажі з Китаю в Україну через ЄС, повинні забезпечити своєчасне надання необхідних документів і дотримуватися нових вимог для уникнення затримок.

Митні зміни у зв'язку з Брексітом

Після виходу Великобританії з Європейського Союзу (Брексіт) відбулися серйозні зміни в митних процедурах для вантажів, що проходять через територію Великобританії:

  • Нова митна межа між ЄС і Великобританією. Це означає, що вантажі, які проходять через Великобританію з Китаю до України, тепер підлягають митному оформленню як на кордоні Великобританії, так і на вході до ЄС.
  • Нові митні декларації та перевірки. Компанії повинні готувати додаткові митні декларації для проходження британських та європейських митних служб. Це може ускладнювати та сповільнювати процес логістики.

Для вантажів, які проходять через Великобританію на шляху з Китаю до України, слід враховувати ці нові вимоги, щоб уникнути затримок та додаткових витрат.

Введення єдиного митного вікна (EU Single Window Environment for Customs)

Європейська Комісія також працює над створенням Єдиного митного вікна (EU Single Window Environment for Customs), яке спрощує взаємодію між бізнесом та митними органами ЄС. Це законодавче нововведення має на меті автоматизувати обробку митних декларацій і зменшити кількість бюрократичних процедур.

Основні переваги єдиного митного вікна:

  • Централізована подача документів. Компанії зможуть подавати всю митну документацію через єдиний портал, що зменшить час на підготовку і спростить комунікацію з митними органами.
  • Прискорене проходження митного контролю. За рахунок автоматизації процесів вантажі будуть проходити митний контроль швидше, що особливо важливо для транзитних вантажів.
  • Зменшення ризику помилок. Автоматизація митного процесу допоможе уникнути людських помилок при підготовці документів, що часто є причиною затримок або штрафів.

Це нововведення полегшить роботу логістичних компаній, що перевозять вантажі з Китаю через ЄС, та зменшить ризик затримок на митниці.

Висновок

Зміни в законодавстві ЄС мають суттєвий вплив на логістику вантажів з Китаю в Україну. Введення нових систем митного контролю, посилення екологічних стандартів, зміни у зв'язку з Брексітом та впровадження єдиного митного вікна змушують бізнес адаптувати свої логістичні процеси. Щоб успішно працювати в цих умовах, компаніям варто ретельно стежити за законодавчими змінами, співпрацювати з професійними логістичними партнерами та впроваджувати нові технології для оптимізації процесів транспортування вантажів через ЄС.