Національне бюро розслідувань на транспорті оприлюднило Інформаційний Бюлетень щодо стану безпеки польотів цивільних ПС України у жовтні 2024 року.
За інформацією, що надійшла до НБРТ у жовтні 2024 року при експлуатації комерційних цивільних повітряних суден України сталися 6 інцидентів з літаками та один з вертольотом під час транспортних комерційних перевезень, та одна аварія з іноземним повітряним судном.
02.10.2024 о 10:07 при виконанні рейсу UNO506P за маршрутом Рубкона – Джуба (Республіка Південний Судан) на літаку Ан-26-100 UR-UZJ, авіакомпанії "Константа", під час заходу на посадку, після випуску шасі та встановлення закрилок у положення 15о , на висоті 1000 футів і швидкості 290 км/год, відбулося зіткнення з птахом (орлом). Посадку виконано благополучно. Під час післяпольотного огляду було виявлено пошкодження лівої мотогондоли двигуна та залишки крові та пір’я по лівому борту літака.
15.10.2024 о 09:42 при виконанні рейсу за маршрутом Мінамбве – Саламабіла (Демократична Республіка Конго) на вертольоті Мі-8МТВ-1 UR-KGS, авіакомпанії "Ейр Таурус", після зльоту із ЗПМ Мінамбве тиск оливи в правому двигуні за приладами впав до нуля, при цьому загорілося табло "Мало Рм прав.двиг.". КПС прийняв рішення про повернення на ЗПМ Мінамбве та розпочав виконання карти дій при аварійній ситуації, після чого 09:44 сталося самовимкнення правого двигуна. З урахуванням польоту зі зниженням стало зрозуміло, що повернення на ЗПМ Мінамбве не можливе, не зважаючи на роботу лівого двигуна на максимальному режимі.
Внаслідок цього, для забезпечення безпечної посадки КПС прийняв рішення виконати посадку на підібраний з повітря майданчик (футбольне поле). О 09:47 посадку виконано благополучно. 3 члени екіпажу та 8 пасажирів, що перебували на борту вертольоту ушкоджень не отримали, ПС пошкоджень не отримало.
16.10.2024 о 19:15 при виконанні рейсу AIZ051 за маршрутом Тель-Авів (Ізраїль) – Керкіра (Греція) на літаку B737 UR-SQE, авіакомпанії "СкайАп", під час розбігу для виконання зльоту на швидкості 10 вузлів, спрацювала сигналізація, щодо некоректної конфігурації зльоту. КПС перервав зліт та звільнив ЗПС, після чого було виявлено некоректне положення закрилків. Після встановлення закрилків у злітне положення було виконано повторний зліт. Подальший політ та посадка були виконані благополучно.
20.10.2024 о 03:00 при виконанні рейсу AIZ338 за маршрутом Рим (Італія) – Тель-Авів (Ізраїль) на літаку B738 UR-SQF, авіакомпанії "СкайАп", під час польоту на крейсерському ешелоні FL370, в умовах прогнозованої турбулентності, відбулося короткочасне, раптове зменшення приладової швидкості та спрацювання автомату тряски штурвала (системи попередження про звалювання). Льотний екіпаж у ручному режимі відновив керування літаком та продовжив політ до аеродрому призначення у штатному режимі. Посадку виконано благополучно, усі члени екіпажу та пасажири, що перебували на борту літака ушкоджень не отримали.
20.10.2024 о 14:25 при виконанні рейсу UNO691P за маршрутом Байдоа – Могадішу (Федеративна Республіка Сомалі) на літаку Ан-26-100 UR-UZA, авіакомпанії "Константа", під час посадки сталося зіткнення з птахом об правий двигун без змін у його роботі. Під час післяпольотного огляду, були виявлені сліди зіткнення з птахом, а саме сліди крові на четвертій лопаті повітряного гвинта правого двигуна, на ВНА правого двигуна, а також по центру правого напівкрила.
22.10.2024 о 07:20 при виконанні рейсу HYM345 за маршрутом Кишинів (Молдова) – Шарм-еш-Шейх (Єгипет) на літаку B738 UR-SQG, авіакомпанії "СкайАп", при виконанні розбігу для виконання зльоту, на низькій швидкості, було виявлено сторонній запах із системи кондиціювання. КПС перервав зліт та звільнив ЗПС, після чого спільно з інженером авіакомпанії, який знаходився на борту ПС, причина стороннього запаху була ідентифікована як запах залишків рідини промивки двигунів, що проводилася на ПС UR-SQG напередодні польоту. Після погодження з диспетчером КПС короткочасно збільшив режим роботи двигунів з метою видалення залишків рідини та вентиляції системи кондиціювання. Після того як екіпаж переконався про відсутність будь яких сторонніх запахів як у кабіні пілотів так і в пасажирському салоні, було прийнято рішення про повторний зліт та продовження виконання рейсу.
Подальший політ та посадка були виконані благополучно.
28.10.2024 о 20:11 при виконанні рейсу VKA1951 за маршрутом Танжер (Марокко) – Шалон-Ватрі (Франція) на літаку Ан-26 UR-CQZ, авіакомпанії "Вулкан Ейр", під час посадки сталося пошкодження двох пневматиків правої основної опори шасі. Разом з цим екіпаж не виявив втрати керованості чи контролю за ПС, продовжив післяпосадковий пробіг та в подальшому безпечно зарулив на місце стоянки. Під час післяпольотного огляду, пошкоджень конструкції ПС, спричинених пошкодженням пневматиків не виявлено.
02.10.2024 01:30 при виконанні спортивно-розважального польоту на аеродромі Хей (Австралія) на літаку Аеропракт A22LS (держава розробника – Україна) реєстраційний номер 23-8794 (Австралія), власник та експлуатант приватна особа, після виконання грубої посадки на аеродромі, КПС спробував здійснити відхід на друге коло.
Під час виконання відходу, пілот втратив контроль над літаком та зіткнувся із землею, внаслідок чого ПС було суттєво пошкоджено. Дві особи, що перебували на борту літака ушкоджень не отримали.