Російські авіакомпанії, що використовують легкі багатоцільові літаки Ан-2, закликали зупинити процес сертифікації цих літаків, побоюючись втрати частини доступного парку.
Голова альянсу "Аєрохімфлот" Клім Галіуллін звернувся до Росавіації з проханням зупинити процес, який, за його словами, альянс вважає незаконним. Сертифікація, за його словами, потрібна для легалізації модифікацій Ан-2 з двигунами з США.
Галіуллін додав, що сертифікація Ан-2 у транспортній та сільськогосподарській категоріях позбавить експлуатантів, зайнятих в авіахімічних роботах, близько 300 літаків.
У Росавіації заявили, що побоювання експлуатантів щодо сертифікації Ан-2 є обґрунтованими і враховуються. Водночас, експлуатація літака, його модифікація та підтримка льотної придатності не можуть здійснюватися безконтрольно, без дотримання вимог авіаційного законодавства.
За даними СібНІА ім. С. А. Чаплигіна, призначеного Мінпромторгом країни-агресора розробником літака, загальна кількість Ан-2 в Росії скоротилася з 2015 року на 32,5% і складає 1012 машин станом на 2022 рік. За той же період кількість "кукурудзників" із сертифікатами льотної придатності зменшилася на 14,5%, до 218 літаків.
У 2023 році СібНІА подав заявку на сертифікацію Ан-2, але обговорення цього питання розпочалося ще у 2014-2015 роках.