Інститут проблем міцності імені Г.С. Писаренка НАН України і Національне бюро розслідувань на транспорті уклали цей договір про проведення науково-дослідної роботу за темою "Проведення досліджень пошкодженості матеріалу крила літака К-10 "Свіфт" (Етап 1)".
Про це стало відомо з договору, оприлюдненного в системі Prozorro
Інститут має провести випробування зразків при одновісному ступінчатому розтязі та визначення твердості в деформованих зонах зразків.
В додатку до договору вказано матиріал зразка - Д16Т ОСТ1 90113-74. Вартість робіт визначено в 33 600,00 гривень.
Дюралюміній Д16Т - це спеціальний сплав алюмінію, який відомий своєю високою міцністю. Він містить алюміній, мідь, магній, марганець та кремній, що робить його ідеальним для використання в аерокосмічній промисловості, авіації та виробництві автомобілів. Марка сплаву Д16 з'явилася у СРСР 1946 році як результат безліцензійного відтворення та освоєння металургійною промисловістю СРСР технології виготовлення плит, листів та профілів американського сплаву 2024.
Історія дюралюмінію Д16Т тісно пов'язана з розвитком авіації. Він використовувався для виготовлення крил, фюзеляжів та інших критичних частин літаків, що допомагало покращити їхню надійність та безпеку.