23.12.24 

ImageНаціональне бюро розслідувань на транспорті оприлюднило Інформаційний Бюлетень щодо стану безпеки польотів цивільних ПС України у листопаді 2024 року.

За інформацією, що надійшла до НБРТ у листопаді 2024 року при експлуатації комерційних цивільних повітряних суден України стався один серйозний інцидент та два інциденти з літаками та одна аварія з іноземним повітряним судном.

25.11.2024 о 12:20 при виконані рейсу UNO 506P за маршрутом Рубкона – Джуба (Південний Судан) на літаку Ан-26-100 UR-UZJ, авіакомпанії "Константа", під час зниження з ешелону FL140 до висоти 8000 футів за вказівками диспетчера, при перетині висоти 9000 футів з курсом 157о екіпаж візуально виявив інший літак на зустрічно-перетинаючому курсі, нижче, з лівого боку. КПС негайно припинив зниження та почав маневр на ухилення праворуч на курс 179о, під час якого відбулось спрацювання системи TCAS в режимі інформації про рух - ТА, та в подальшому короткочасне спрацювання TCAS в режимі рекомендації на ухилення - RA щодо набору висоти (CLIMB CLIMB), тривалістю близько 1 секунди. 

Після отримання повідомлення системи TCAS про відсутність конфліктних ПС (CLEAR OF TRAFFIC) КПС продовжив зниження та заходження на посадку без зауважень. Посадку на аеродромі Джуба було виконано благополучно.

03.11.2024 о 07:14 при виконанні рейсу AIZ 413 за маршрутом Тель-Авів (Ізраїль) – Батумі (Грузія) на літаку В738 UR-SQF, авіакомпанії "СкайАп", під час виконання посадки на аеродромі Батумі, після прольоту вхідного порогу ЗПС, у процесі виконання маневру вирівнювання на висоті 10-15 футів сталося зіткнення з птахом великого розміру. Під час післяпольотного огляду було виявлено пошкодження носової частини обтічника метеорологічного локатора у вигляді вм’ятини. 

06.11.2024 о 07:42 при виконанні рейсу UNO 691P за маршрутом Байдоа – Могадішу (Федеративна Республіка Сомалі) на літаку Ан-26-100 UR-UZA, авіакомпанії "Константа", після виконання посадки на аеродромі Могадішу, під час післяпольотного огляду були виявлені сліди підтікання оливи на лівому та правому капоті лівого двигуна, лопатях повітряного гвинта лівого двигуна, а також на обтікачі повітряного гвинта та обтікачі редуктора лівого двигуна. З метою усунення несправності повітряний гвинт №С31П497 було демонтовано та встановлено гвинт №С74П792, після чого ПС було допущене до подальшої експлуатації.

02.11.2024 о 03:30 при виконанні розважального польоту за маршрутом ЗПМ "Аль-Джазіра" – ЗПМ "Аль-Айн" Клубу Фалкон на літаку Аеропракт А-32 A6-SKY, експлуатант Авіаційний клуб "Джазіра" (ОАЕ), приблизно через 12 хвилин після зльоту пілот повідомив Авіаційний клуб "Джазіра" про падіння літака в пустелі. Внаслідок аварії пілот та пасажир зазнали серйозних тілесних ушкоджень, а літак було повністю зруйновано.

Розслідування аварії проводить Сектор розслідування авіаційних подій ОАЕ.