24 січня компанія Airbus підтвердила намір припинити діяльність дочірньої компанії Airbus Beluga Transport, яка була створена для роботи на ринку великогабаритних вантажів і мала замінити українські Ан-124.
Про це написало видання opex360.com.
У вересні 2022 року у української компанії Antonov Logistics Salis, утримувача контракту SALIS НАТО, виникли проблеми з доступністю своїх Ан-124-100. Airbus побачив можливість закріпитися на цьому ринку та запропонував рішення на основі свого великогабаритного транспортного літака A300-600ST "Beluga", який використовувався в основному для транспортування деталей літаків з одного промислового об’єкта на інший з 1990-х років.
Перед виходом на ринок великогабаритних перевезень компанія Airbus Defense & Space розробила за власні кошти систему завантаження. Були успішно проведені випробування, які полягали в завантаженні важкого транспортного гелікоптера Бундесверу CH-53 на борт A300-600ST.
Через рік, Airbus зробив рішучий крок, створивши дочірню компанію "Airbus Beluga Transport" [AiBT], яка не повинна була обмежуватися лише військовим ринком, а також на сектори, пов’язані з космосом, аеронавтикою, суднобудуванням і гуманітарною допомогою.
Однак успіху досягти не вдалося.
24 січня Airbus підтвердив намір припинити діяльність AiBT. Вже призупинено польоти Beluga ST і розпочато процес ліквідації дочірнього підприємства.
"Незважаючи на те, що загальний попит на повітряні вантажні перевезення залишається високим, деякі види діяльності перемістилися на морський транспорт", - повідомив представник Airbus.
За даними щоденної газети Les Échos, рішення припинити діяльність AiBT було мотивовано недостатньою рентабельністю та відсутністю клієнтів.