Національне бюро розслідувань на транспорті оприлюднило Інформаційний Бюлетень щодо стану безпеки польотів цивільних ПС України у січні 2025 року.
За інформацією, що надійшла до НБРТ, у січні 2025 року при експлуатації комерційних цивільних повітряних суден України сталось п'ять інцидентів з літаками та один інцидент з вертольотом. Також відбулась аварія з іноземним ПС, один літак і один вертоліт були пошкоджені на землі.
12.01.2025 о 06:09 при виконанні рейсу UNO691P за маршрутом Могадішо – Байдоа (Федеративна Республіка Сомалі) на літаку Ан-26-100 UR-UZA, авіакомпанії "Константа", під час запуску допоміжної силової установки (ДСУ) РУ-19А 300 ротор двигуна не розкручувався, внаслідок чого КПС прийняв рішення припинити виконання рейсу з метою усунення несправності. Під час огляду літака була виявлена несправність ДСУ, а рейс було скасовано. Після заміни ДСУ РУ-19А 300 літак допущено до подальшої експлуатації.
12.01.2025 при виконанні рейсу HYM345 за маршрутом Кишинів (Молдодва) – Шарм-еш-Шейх (Єгипет) на літаку В738 UR-SQG, авіакомпанії "СкайАп", о 04:45 під час руління для зльоту спрацювала індикація щодо несправності параметричного реєстратору польотних даних (FDR), внаслідок чого КПС прийняв рішення повернутися на стоянку для проведення додаткової перевірки. Після перевірки роботи системи FDR технічним персоналом дефектів виявлено не було і було виконано рейс до аеродрому Шарм-еш-Шейх без зауважень.
О 09:14 при виконанні зворотного рейсу та набору висоти FL360 сталася відмова FDR. Льотний екіпаж виконав відповідний чек-лист та продовжив політ до аеродрому Кишинів. Під час післяпольотного обслуговування технічним персоналом виконано заміну одного з компонентів системи (MiniQAR), а літак допущено до експлуатації.
17.01.2025 о 13:44 при виконанні польоту за маршрутом Вау – Джуба (Республіка Південний Судан) на вертольоті Мі-8МТВ-1 UR-UHK, авіакомпанії "Українські вертольоти", на висоті 6500 футів та відстані 90 км від аеродрому Джуба сталася відмова правого двигуна. Екіпаж продовжив політ до аеродрому призначення, де виконав благополучні посадку без пошкоджень ПС.
22.01.2025 о 21:15 після виконання рейсу UBG350 за маршрутом Абу-Дабі (ОАЕ) – Дака (Бангладеш) на літаку В738 UR-SQF, авіакомпанії "СкайАп", під час виконання післяпольотного технічного обслуговування, при заміні основного колеса №2, було виявлено пошкодження матеріалу зовнішнього діаметру маточини внутрішнього підшипника зовнішньої половини колеса. Під час додаткового огляду було виявлено, що пошкодження було завдано тепловим екраном гальма №2, який мав значний люфт. З метою усунення несправності гальмівний пристрій та основне колесо №2 були замінені, а літак допущено до подальшої експлуатації.
22.01.2025 об 11:30 після виконання рейсу SEU5394 за маршрутом Манама (Королівство Бахрейн) – Маттала (Шрі-Ланка) на літаку В738 UR-SQF, авіакомпанії "СкайАп", під час технічного обслуговування було виявлено витік гідравлічної рідини з Т-образного фітингу трубопроводу зворотної лінії від компонентів системи "А", на стельовій панелі ніші основного шасі, поряд з альтернативним селекторним клапаном гальмівної системи. Контактною організацією з технічного обслуговування було замінено Т-образний фітинг, а літак допущено до подальшої експлуатації.
24.01.2025 о 17:55 при виконанні рейсу HYM422 за маршрутом Стамбул (Туреччина) – Кишинів (Молдова) на літаку В738 UR-SQG, авіакомпанії "СкайАп", після посадки на аеродромі призначення КПС зробив запис у бортовий технічний журнал про підозру щодо грубої посадки. Під час аналізу даних параметричного реєстратора польотних даних (FDR) було виявлено величину вертикального перевантаження Ny=2.12 одиниці, що вимагає комплексної технічної перевірки повітряного судна. Персоналом організації з технічного обслуговування на літаку виконані роботи відповідно до керівництва з технічного обслуговування (АММ). Пошкоджень ПС не виявлено, літак допущено до подальшої експлуатації.
13.01.2025 о 07:15 після виконання технічного обслуговування на аеродромі Джуба (Республіка Південний Судан) на вертольоті Мі-8МТВ-1 UR-UHZ, авіакомпанії "Українські Вертольоти", та перевірки роботи двигунів на різних режимах роботи і їх вимкнення, екіпаж помітив наближення на малій швидкості мікроавтобуса в напрямку повітряного судна. Під час прийняття спроб щодо попередження водія зупинити авто, було виявлено, що водій відсутній, внаслідок чого сталося зіткнення автомобіля з вертольотом на малій швидкості. В результаті зіткнення був пошкоджений нижній кожух керосинового обігрівача (КО-50). Під час події пасажирів на вертольоті не було.
25.01.2025 о 07:11 під час підготовки до виконання рейсу SEU1006 за маршрутом Манама (Королівство Бахрейн) – Вільнюс (Литва) на літаку В738 UR-SQE, авіакомпанії "СкайАп", автомобілем наземного обслуговування, було зламано тягу керування нижньою стулкою задніх вхідних дверей повітряного судна. З метою виконання ремонтних робіт рейс було скасовано. 29.01.2025 після усунення несправності літак було допущено до подальшої експлуатації, після чого було виконано рейс за маршрутом без зауважень.
21.01.2025 о 12:14 при виконанні нерегулярного вантажного рейсу за маршрутом Гома – Конголо (Демократична Республіка Конго) на літаку Ан-26 9S-AYN, авіакомпанії "Air Kasai", після посадки на аеродромі призначення сталася відмова двигуна №2, з подальшим викочуванням літака за межі ЗПС.
Внаслідок викочування права основна опора шасі зруйнувалася, що призвело до завалювання літака на праву сторону та виникнення пожежі двигуна №2. Внаслідок аварії 5 членів екіпажу тілесних ушкоджень не отримали, пасажирів на борту не було.
Розслідування проводить Постійне бюро з розслідування авіаційних подій та інцидентів (ВРЕА) ДР Конго.
