Французькі Повітряно-Космічні сили успішно сертифікували Airbus A400M для виконання польотів з крижаних аеродромів у Гренландії.
Про це повідомило видання armyrecognition.com.
Стратегічний транспортний літак Airbus A400M серифіковано у співпраці з данською військовою авіацією, яка має багатий досвід роботи у таких умовах.
Команда Центру військової авіаційної експертизи (CEAM) провела сертифікаційні роботи на базах Station Nord і Mestersvig. Було виконано п'ять польотів за різних умов завантаження, що підтвердило здатність A400M діяти на аеродромах з льодовим покриттям. Таким чином, цей літак зможе використовуватися для забезпечення логістичних і постачальних місій в арктичних регіонах.
Виклики експлуатації у таких суворих умовах, як зазначають експерти, включають вплив екстремальних температур, що доходять до -40°C. Це створює додаткові труднощі для обслуговування літаків, серед яких пошкодження ущільнювачів, витоки гідравліки та зниження ефективності батарей. Щоб забезпечити надійність техніки, важливим є використання спеціальних систем підігріву одразу після приземлення.
Співпраця між Францією та Данією розпочалася навесні 2024 року, зосередившись на обміні досвідом роботи з льодовими аеродромами. Сертифікація проходила поступово, із збільшенням ваги вантажів на борту A400M.
За словами генерал-майора Серена Андерсена, командувача Арктичного командування, ця ініціатива є стратегічною. Вона не лише визнає досвід Данії в арктичних операціях, але й покращує спроможність забезпечення ізольованих баз, таких як Station Nord і Mestersvig.
Відомо, що на протязі багатьох років Україна приймала участь у доставці палива та вантажів у Гренландію.
Українсько-датська операція у сфері авіаційних транспортних перевезень "Козаки на льоду" передбачала доставку пального з авіабази Туле на станцію "Норд" на острові Гренландія за допомогою літака Іл-76МД Повітряних Сил ЗС України.
Іл-76МД ЗСУ на станції Норд