26.04.25 

ImageНаціональне бюро розслідувань на транспорті оприлюднило Інформаційний Бюлетень щодо стану безпеки польотів цивільних ПС України у березні 2025 року.

За інформацією, що надійшла до НБРТ, у березні 2025 року при експлуатації комерційних цивільних повітряних суден України сталось три інциденти, також сталась надзвичайна подія.

06.03.2025 о 06:42 при виконанні рейсу UNO691P за маршрутом Могадішо – Беледуейне (Федеративна Республіка Сомалі) на літаку Ан-26-100 UR-UZA, авіакомпанії "Константа", в процесі завантаження літака під час від'їзду вилкового автонавантажувача було пошкоджено гумове ущільнення рампи літака. Після виконання робіт з відновлення гумового ущільнення рампи, рейс було виконано без зауважень.

16.03.2025 о 07:15 при виконанні рейсу UNO691P за маршрутом Могадішо – Беледуейне (ФРС) на літаку Ан-26-100 UR-UZA, авіакомпанії "Константа", після зльоту та набору висоти до крейсерського рівня FL100, на відстані 32 км від аеродрому вильоту Могадішо екіпаж виявив на TCAS повітряне судно Fokker-50 5Y-IFY, авіакомпанії "Maandeeq Air" (ФРС), яке виконувало зустрічний рейс із аеродрому Беледуейне.

Екіпаж літака 5Y-IFY запитав зниження для виконання посадки, після чого диспетчер надав вказівку знижуватись до мінімальної висоти і в подальшому доповісти про своє місцезнаходження по відношенню до контрольної точки (морського порту). Разом з цим диспетчер повідомив Fokker 50, що на FL100 в цьому районі виконується рейс UNO691P, що прямує до аеродрому Беледуейне, а екіпаж літака 5Y-IFY підтвердив отримання повідомлення. Екіпаж літака UR-UZA також отримав інформацію від диспетчера про літак Fokker 50 та інший літак ATR, який рухався за маршрутом Беледуейне – Могадішо.

Підтвердивши отримання цієї інформації, екіпаж літака Ан-26 повідомив диспетчера, що, за даними TCAS, на їх літак спускається інше повітряне судно. Диспетчер уточнив рівень польоту літака UNO691P, на що отримав підтвердження, що він знаходиться на FL100, після чого звернувся до Fokker 50 з проханням повідомити свій рівень. Той відповів, що проходить FL112. Диспетчер надав вказівку проявляти обережність, однак Fokker 50 продовжував зниження без додаткових повідомлень.

Внаслідок цього екіпаж UNO-691P проінформував диспетчера, що літак Fokker 50 повинен припинити зниження і продовжити його тільки після того, як обидва повітряні судна не звільнять зону потенційного зіткнення.

Однак це зауваження було проігнороване, і 5Y-IFY продовжив знижуватися. На відстані 56 км від аеродрому Могадішо екіпаж Ан-26 візуально виявив Fokker 50, який знижувався і повертав ліворуч, ігноруючи сигнал TA від TCAS.

При проходженні праворуч спрацював сигнал RA, і екіпаж UNO-691P ініціював зниження. Через кілька секунд прозвучало повідомлення від TCAS, що ситуація стала безпечною. У цей момент диспетчер підтвердив, що літак Ан-26 успішно пройшов Fokker 50 та вийшов із зони потенційного зіткнення. Після цього було підтверджено візуальний прохід, і диспетчер дав вказівку підтримувати рівень FL100 до досягнення Беледуейне. В свою чергу ПС 5Y-IFY продовжило зниження і виконання посадки.

Подальший політ і посадка пройшли без зауважень.

23.03.2025 о 00:33 при виконанні рейсу UBG350 за маршрутом Читтагонг – Дака (Бангладеш) на літаку B-738 UR-SQC, авіакомпанії "СкайАп", при заході на посадку на аеродромі призначення сталося зіткнення з птахами. Під час післяпольотного огляду КПС виявив рештки птахів у двигуні №1. При огляді літака організацією з технічного обслуговування було виявлено три пошкоджені лопатки двигуна №1 в межах допустимих норм. Після відповідних записів у "Fan Blades Damage & Repair Chart" літак було допущено до подальшої експлуатації.

НАДЗВИЧАЙНА ПОДІЯ

07.03.2025 о 09:50 при виконанні евакуаційного рейсу місії ООН за маршрутом Насір – Малакаль (Республіка Південний Судан) на вертольоті Мі-17-1В UR-UHR, авіакомпанії "Українські Вертольоти", під час підготовки до вильоту вертоліт був обстріляний на землі невідомими особами. КПС негайно виконав зліт та виконав запланований політ за маршрутом. Внаслідок акту незаконного втручання бортпровідник загинув, а КПС та другий пілот отримали серйозні тілесні ушкодження. Вертоліт зазнав значних пошкоджень та отримав понад 20 пробоїн. 

О 10:43 виконана благополучна на аеродромі Малакаль, де екіпаж був госпіталізований.