14.12.10 
В связи с ситуацией, сложившейся вокруг приватизации госпакета акций авиакомпании МАУ, коллектив авиакомпании направил открытое письмо Премьер-министру Украины М.Азарову и Председателю Фонда госимущества.

В Открытом письме говорится следующее:

13 грудня 2010 року                                                                                   

 

 

ВІДКРИТИЙ ЛИСТ

Прем'єр-міністру України Азарову М.Я. та Голові Фонду державного майна України Рябченку О.В. від імені колективу авіакомпанії «Міжнародні Авіалінії України» (МАУ) в зв'язку із листом, оприлюдненим нещодавно авіакомпанією «Дніпроавіа» з приводу приватизації МАУ

 

Авіакомпанія МАУ - провідна українська авіакомпанія, відома в Україні і в світі своїми високими стандартами експлуатації та сервісу, прозорістю управління, розгалуженим міжнародним партнерством. Викликає здивування, що авіакомпанія «Дніпроавіа» оголошує про намір взяти участь в приватизації МАУ, сплатити задекларовану ціну і внести додатковий капітал для оновлення повітряного парку і реалізації заходів щодо покращення виробничних показників МАУ. Можна було б не звертати увагу на такі провокаційні заяви системно збиткової авіакомпанії, якби не та увага, яку засоби масової інформації приділяють цьому питанню. Комерційна структура, яка демонструє нездатність навести лад у власній діяльності, яка з 2004 року перебувала у стадії банкрутства, а у 2009 році при загальних доходах в обсязі 734,5млн.грн. отримала чистий збиток 274,7млн.грн., мала б використовувати будь-які наявні власні кошти та кошти можливих інвесторів для покращення власних результатів, уникнення збитків, ліквідації боргів, поліпшення операційних стандартів і рівня сервісу. Той факт, що «Дніпроавіа» робить подібні заяви (за межами економічного та юридичного глузду) свідчить про те, що реальною ціллю є далеко не бажання забезпечити надходження в бюджет України і розвиток МАУ.

Засоби масової інформації активно обговорюють ситуацію, що створилася на українському авіаційному ринку і полягає у підконтрольності чотирьох українських авіакомпаній (з загальною ринковою долею біля 60%), включаючи і «Дніпроавіа», одній фінансово-промисловій групі. Єдиною крупною авіакомпанією на ринку України, яка непідконтрольна цій групі та створює реальну конкуренцію сформованому цією групою альянсу, є авіакомпанія МАУ. Тому справжньою метою листа «Дніпроавіа» є спроба зірвати приватизацію МАУ і таким шляхом загальмувати розвиток конкуренції на авіаційному ринку України. Зрозуміло, що у випадку зриву приватизації, МАУ не отримає інвестиційні кошти для подальшого розвитку мережі маршрутів, а також оновлення та розширення флоту.

Аналогічна тактика була успішно використана авіакомпанією «Дніпроавіа» для зриву приватизації авіакомпанії «Аеросвіт» у 2009 році. При цьому, жодних кроків для практичної реалізації своїх декларацій щодо готовності придбати державний пакет акцій ЗАТ «Авіакомпанія «Аеросвіт» авіакомпанія «Дніпроавіа» не зробила і не могла зробити, оскільки «Аеросвіт» є закритим акціонерним товариством. Але тепер авіакомпанія «Аеросвіт», яка до 2009 року була конкурентом «Дніпроавіа», здійснює узгоджені з нею дії в рамках згаданого альянсу. До речі, приватизація самої «Дніпроавіа» відбулася у 2009 році, на конкурсі з одним учасником, прозорість якого викликала великі сумніви у фахівців і мала б стати предметом компетентної перевірки, оскільки чисельні борги могли бути штучно створеними саме для відлякування потенційних покупців і заниження вартості державного активу.

Підтвердженням недобросовісних намірів «Дніпроавіа» і тих, хто за нею стоїть, є і той факт, що вже протягом тривалого часу наша авіакомпанія не може розпочати внутрішні і міжнародні рейси з аеропорту «Дніпропетровськ», який входить до структури авіакомпанії «Дніпроавіа». Саме авіакомпанія «Дніпроавіа», незважаючи на наші численні звернення, не надає слотів - часових інтервалів для прильоту і вильоту літаків МАУ в аеропорту «Дніпропетровськ» - що унеможливлює планування і виконання рейсів. Ми вимушені були звернутися з цього приводу до Антимонопольного комітету України, бо всі передбачені авіаційною практикою шляхи для отримання слотів не дали жодних результатів, а монополія на перевезення з та до Дніпропетровська жодним чином не сприяє здешевленню авіаперевезень для тих, хто подорожує до або з цього міста.

Керівництво і колектив МАУ, разом з акціонерами компанії, мають чітку позицію - приватизація має бути прозорою, здійснюватися відповідно до законодавчих актів України, з урахуванням передбачених законодавством прав акціонерів та має базуватися на кваліфікованій і незалежній оцінці вартості активів МАУ. Така об'єктивна оцінка зараз здійснюється, і безвідповідальні заяви конкуруючих комерційних структур мають ціль лише тиснути на експертів, на фахівців Фонду держмайна, створити зайвий ажіотаж і спричинити шкоду репутації провідної української авіакомпанії. Це викликає обурення трудового колективу і партнерів нашої авіакомпанії у всьому світі.

Що стосується шляхів приватизації державного пакету акцій МАУ з використанням першочергового права існуючих акціонерів, то з юридичних позицій жодна особа не може відповідально ставити питання щодо продажу акцій МАУ на відкритому аукціоні, бо це буде порушенням діючого законодавства України та прав акціонерів, зафіксованих у всіх редакціях Статуту авіакомпанії «Міжнародні Авіалінії України», що діяли з моменту її заснування у 1992 році і також містяться у чинній редакції Статуту ПрАТ «Авіакомпанія «Міжнародні Авіалінії України».

Колектив МАУ просить не допустити зрив приватизації, дати оцінку недобросовісним конкурентним діям авіакомпанії «Дніпроавіа» та впровадити практичні заходи щодо рівного доступу всіх українських авіакомпаній до всіх аеропортів України.

 

 

Президент ПрАТ «Авіакомпанія

«Міжнародні Авіалінії України»                                                                          Ю.В.Мірошников

 

 

Прес-служба авіакомпанії «Міжнародні Авіалінії України»